BMW KETIVAHETUS

BMW KETIVAHETUS

BMW mootoritel on erinevad ketivahetuse skeemid, sõltuvalt mootori tüübist ja mudelist. Kuid üldiselt nõuab ketivahetus mootoris suurt hulka tööd ja spetsialistide oskusi ning see on üks keerukamaid hooldustöid.


Ketivahetuse käigus tuleb eemaldada mitmed komponendid, nagu mootori kate, rihmarattad, rihmad, juhtplokid jne. Seejärel tuleb vahetada kõik ketid, rullikud ja juhtplokid, et tagada mootori korrektne töö ja vältida võimalikke tulevasi probleeme.


BMW mootoritel kasutatakse tavaliselt mitut ketti, et käitada mootori erinevaid osi, nagu näiteks nukkvõlli, klapivõlli ja pumbad. Seetõttu on ketivahetuse korralik teostamine oluline mootori tõrgeteta toimimiseks. Kindlasti ei tohiks sellist tööd ise ette võtta, sest selle õnnestumine on väga väike. 


Ketivahetuseks kuluv aeg ja maksumus sõltuvad mootori tüübist ja mudelist, kuid see on tavaliselt üks kallimaid hooldustöid. Kuna ketivahetus nõuab suurt hulka tööd ja oskusi, on soovitatav seda teha ainult spetsialiseerunud BMW-autoteenindustes, kus on olemas vajalikud tööriistad ja kogemused.

Contact Us

Miks arvestada BMW ketivahetusega auto pikemal omamisel?

BMW mootorites kasutatakse tavaliselt tõmbe- või hooratta ketivahetust, mis on kuluosa ja vajab aja jooksul vahetamist. Kui ketivahetus ei toimu õigeaegselt, võib see põhjustada mootori tõsiseid probleeme ja kahjustusi. Ketivahetuse maksumus võrreldes mootoriremondiga on väga väike. 


Keti kulumisel või venimisel võib tekkida rihma pinguti lõtvus, mis põhjustab keti hõõrdumist metallpindade vastu, mille tagajärjel võivad tekkida kulumisjäljed ketil ja ketirattal. Kui keti venitamist ei takistata õigeaegselt, võib see põhjustada keti hüppamise hammaste vahelt välja ning mootor võib seetõttu puruneda või kahjustuda. Omakorda toob see kaasa olukorra, kus teie auto jääb seisma ning ilmselt on ainukeseks pääseteeks puksiiri tellimine.



BMW ketivahetuse ajakava võib erineda sõltuvalt mudelist ja mootori tüübist. BMW-de hoolduskava näeb ette, et ketivahetust tuleks teostada kindlate intervallide järel, kusjuures see intervall võib ulatuda kuni 200 000 kilomeetrini, olenevalt mudelist. Kuid igal juhul on oluline järgida hoolduskava ja lasta ketivahetus teostada õigeaegselt, et vältida mootorile kahjulikke tagajärgi. Samuti on mõistlik korrapäraste hoolduste käigus lasta ketti kontrollida. Varakult avastatud probleeme on võimalik väikeste kuludega likvideerida.

BMW mootoriketi kulumisega seotud tunnused

Kõik autojuhid saavad aru, kui nende auto ei käitu korrektselt. Selle põhjustajaks võib olla mitmeid erinevaid asju, kuid samuti võib see olla seotud ketikomplektiga. Järgnevalt vaatame üle mõned peamised tunnused, mis annavad aimu, et tegemist võib olla ketiga seotud probleemiga.

  1. Raskused käivitamisel: Kui mootorikett on veninud või katki, võib see põhjustada raskusi mootori käivitamisel.
  2. Mootori töö häirimine: Kui mootorikett on veninud või hõõrdub metallpindade vastu, siis tõenäoliselt on mootor rütmist väljas ning teeb imelikku häält.
  3. Keti ragin: Kui mootorikett on veninud või hõõrdub metallpindade vastu, võib see tekitada keti raginat, mille puhul peaks esimesel võimalusel pöörduma spetsialisti poole.
  4. Madal õhurõhk: Kui mootorikett on veninud, siis võib see põhjustada erinevaid rõhuga seotud probleeme mootoris, mis toovad kaasa väiksema jõudluse ja ebameeldiva heli.
  5. Kütusekulu suurenemine: Kui mootorikett vigane või hakkab katki minema, siis võib see põhjustada suurenenud kütusekulu. Kulu ei pruugi olla väga suur, kuid näiteks 10-15% võrreldes tavapärase kuluga suurem.
  6. Tõrked käiguvahetuses: Kui mootorikett on vigane, siis tõenäoliselt on häiritud ka käigukasti töö, mis toob kaasa tõrked. Jõnksutav käigukast on ohtlik ning võib põhjustada näiteks möödasõidul väga ohtliku olukorra.
HELISTA
Share by: